23948sdkhjf

Tjeep vil tilbyde gratis telefoni med reklamer på mobilen

Mobilselskabet Tjeep introducerer onsdag et nyt abonnement, som gør det muligt at ringe helt gratis.
Selv om priserne på mobiltelefoni i Danmark i forvejen er blandt Europas laveste, så er der en ny måde at få prisen på sit abonnement endnu længere ned.

Onsdag lancerer mobilselskabet Tjeep sit Freebird-abonnement. Det går kort fortalt ud på, at man kan sænke prisen på sit mobilabonnement ved at acceptere, at der kommer en reklame i røret, når man ringer op.

Reklamen bliver kun ved, indtil personen i den anden ende svarer. Og jo flere reklamer, man hører i løbet af en måned, jo billigere bliver abonnementet.

- Det er noget, folk skal vænne sig til. Men vi ser det her på samme måde som med ellerten i sin tid.

- Den var der en del, der grinede af dengang, men det gør de jo ikke længere, når de ser en Tesla, siger Kim Damkær, der er direktør for Tjeep.

Nu hedengangne Sonofon lancerede for næsten 20 år siden et lignende tilbud, som imidlertid aldrig slog an og blev droppet.

Dengang skulle man acceptere af blive afbrudt i 10 sekunder for hver to minutters samtale, og det var åbenbart for forstyrrende.

Kim Damkær er dog ikke bange for, at Freebird-kunderne reagerer på samme måde.

- Man behøver ikke ændre adfærd for at bruge Freebird. Man ringer op, som man plejer, og man gennemfører sin samtale, siger han.

Freebird-abonnenter får samtidig mulighed for at vælge bestemte brancher til og fra.

Og hvis man bliver træt af reklamerne, kan man bare slå dem fra og betale normal pris for abonnementet.

Freebird koster i udgangspunktet 69 kroner om måneden for 10 timers tale og 2 gigabyte data.

De tre første måneder vil abonnementet dog være gratis, hvis man lytter til mindst 90 reklamer om måneden.

Tjeep har ikke nogen specifik målgruppe i tankerne. Forventningen er, at man appellerer til et bredt segment af danskere.

- Det er klart, at studerende, der er på et begrænset budget, og som er friske på at prøve noget nyt, formentlig vil være interesserede.

- Men det kunne også appellere til forældre, der gerne vil have et billigt abonnement til børnene, siger Kim Damkær.

Tjeep tilbyder Freebird i samarbejde med selskabet Adtones, der har udviklet den annonceplatform, som abonnementet baserer sig på.

/ritzau/Selv om priserne på mobiltelefoni i Danmark i forvejen er blandt Europas laveste, så er der en ny måde at få prisen på sit abonnement endnu længere ned.

Onsdag lancerer mobilselskabet Tjeep sit Freebird-abonnement. Det går kort fortalt ud på, at man kan sænke prisen på sit mobilabonnement ved at acceptere, at der kommer en reklame i røret, når man ringer op.

Reklamen bliver kun ved, indtil personen i den anden ende svarer. Og jo flere reklamer, man hører i løbet af en måned, jo billigere bliver abonnementet.

- Det er noget, folk skal vænne sig til. Men vi ser det her på samme måde som med ellerten i sin tid.

- Den var der en del, der grinede af dengang, men det gør de jo ikke længere, når de ser en Tesla, siger Kim Damkær, der er direktør for Tjeep.

Nu hedengangne Sonofon lancerede for næsten 20 år siden et lignende tilbud, som imidlertid aldrig slog an og blev droppet.

Dengang skulle man acceptere af blive afbrudt i 10 sekunder for hver to minutters samtale, og det var åbenbart for forstyrrende.

Kim Damkær er dog ikke bange for, at Freebird-kunderne reagerer på samme måde.

- Man behøver ikke ændre adfærd for at bruge Freebird. Man ringer op, som man plejer, og man gennemfører sin samtale, siger han.

Freebird-abonnenter får samtidig mulighed for at vælge bestemte brancher til og fra.

Og hvis man bliver træt af reklamerne, kan man bare slå dem fra og betale normal pris for abonnementet.

Freebird koster i udgangspunktet 69 kroner om måneden for 10 timers tale og 2 gigabyte data.

De tre første måneder vil abonnementet dog være gratis, hvis man lytter til mindst 90 reklamer om måneden.

Tjeep har ikke nogen specifik målgruppe i tankerne. Forventningen er, at man appellerer til et bredt segment af danskere.

- Det er klart, at studerende, der er på et begrænset budget, og som er friske på at prøve noget nyt, formentlig vil være interesserede.

- Men det kunne også appellere til forældre, der gerne vil have et billigt abonnement til børnene, siger Kim Damkær.

Tjeep tilbyder Freebird i samarbejde med selskabet Adtones, der har udviklet den annonceplatform, som abonnementet baserer sig på.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111